tisdag 24 juni 2014

Verandaräcke med stjärnor


Efter målning!

Före målning!

Min kära sambo målar på "lediga stunder". 


Halva räcket målat en gång.

Rosor och hortensia framför verandan!

Bild från förra sommaren då vi inte hade något räcke.

Hej!


Här kommer lite bilder från förvandlingen av verandan. Räcket är nu färdigsågat och håller på att målas.
Det känns som att denna delen av huset får ett helt nytt utseende tack vare räcket och jag är så nöjd. 
 Känslan när man är på väg in i huset blev lite mer välkomnande och hemtrevlig om ni förstår hur jag menar!
Av någon konstig anledning tycker jag även att verandan på något sätt känns större nu när den blev "inramad"....borde ju annars vara tvärtom!

Vi målar räcket i två olika nyanser. Samma färger som vi har på huset.
Överliggare och underliggare är målad med "Jotun Demidekk Eggvit" och själva räcket är målat med "Jotun Demidekk Sandsten".
På bild 1 ser man en liten nyansskillnad, den var svår att fånga på bild. Men i verkligheten blev det riktigt bra och lite mer levande än om det bara hade varit helt vitt.

Jag återkommer med fler bilder när vi är helt färdiga!
Nu är det läggdags, godnatt!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar