lördag 23 augusti 2014

Krukor och urnor av alla dess slag...


I ett av fönstren i matsalen står denna kruka från Topiary i Kalmar.


Murgrönan i krukan är helt ljuvlig (och konstgjord).


I ett av köksfönstren står en "hinkliknande" kruka som jag har köpt hos Frenillas bod i Skirö.



I två av fönstren i vardagsrummet står denna kruka som jag har köpt hos Lilla butiken i Högsby (nu i Berga) för några år sedan. 


I det andra köksfönstren står en bred kruka på fötter från Floraverkstan i Virserum.


Hej!


Så är det helg igen! Vår helg startade redan i går morse eftersom att jag är ledig på fredagar. Det känns riktigt härligt att vara ledig tre dagar i veckan. Man får mer tid med barnen och man känner sig inte så stressad med att hinna med allt här hemma, utan det mesta brukar lösa sig fint. Ibland hinner man till och med något litet "projekt".

I dag till exempel har Vilhelm och jag målat några ramar och ett hyllplan. Hyllplanet ska jag med hjälp av ett par konsoler göra en fin hylla av. Vilhelm är riktigt duktig på att vara med och måla faktiskt. Så länge man är ute och målar funkar det bra i alla fall =). 

Helt plötsligt känner jag att jag vill göra om en massa här hemma. Kanske har det att göra med att hösten närmar sig och att man vill mysa och bara spendera en massa tid inne. Hela sommaren har det ju bara varit fokus på trädgården och att vara ute.
Nu tänker jag mig lite höstigare och mörkare färger, nya lampor, nya gardiner, nya ljusstakar, möblera om, tapetsera om i något rum...ja ni förstår hur jag menar =).
Vi får se hur det blir med det och om något blir av. Lite småsaker kan man ju i alla fall alltid ändra på.

Målarprojektet idag hade att göra med att jag var sugen på att göra om lite. Därför blev några av de ramar som bara har "legat och skrotat" här hemma målade i svart...och några förstås i vitt. I morgon tänkte jag slipa på dem lite så de ser lite lagom slitna ut.

Bilderna ni ser här på bloggen idag kommer från köket, matsalen och vardagsrummet. Fokuset ligger på några av mina favoritkrukor som står i fönstren i dessa rum. 

Ha nu en fortsatt bra helg!

/Clara


4 kommentarer:

  1. Jag förstår vad du menar, jag vill också ändra om lite här och där. Man blir så sugen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Louise, så är det verkligen =).
      Ha det så bra! Hälsningar Clara

      Radera
    2. Ni har det så fint! Älskar att gå in på din blogg och förundras hur du får till allt snyggt.

      Radera
    3. Ååh, tack snälla! Vad glad jag blir =).

      Radera