onsdag 6 augusti 2014

Vi har gjutit en trappa







Hej!


Senaste projektet här hemma har varit att gjuta en trappa vid verandan.
I 3 år nu har man behövt ta ett stort kliv för att ta sig upp här, men nu kan man alltså glida upp mjukt och fint. 
Det här projektet har helt och hållet varit min sambos. Mitt uppdrag har varit att hålla mig och barnen borta. Man kan ju bara föreställa sig fotstegen som så "fint" hade kunnat torka in i betongen annars.

Vad händer annars här hemma? Jo, jag har börjat jobba igen efter semestern och vi börjar så sakteligen komma in i lite rutiner igen (säger jag som just nu har en 4-åring bredvid mig och klockan är 21.30).... 
Men men, vi är på god väg i alla fall. Övriga familjemedlemmar har ju faktiskt fortfarande semester, men nästa vecka är det helt klart allvar igen. Det ska minsann bli en utmaning att komma upp i tid, äta frukost med två filurer, få oss alla färdiga och vara på plats på förskola och jobb i tid. Men det ska nog gå bra.

För övrigt har vårt gräs börjat få tillbaka lite av sin gröna färg igen, tack och lov att det kom lite regn nu. Mina nya land och dess rosor och perenner var också i stort behov av vatten. Hoppas det tar fart och växer lite nu!

Ha det så bra alla ni, vi hörs snart igen!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar