lördag 21 mars 2015

Påskpynt












I går på vår lediga dag "degade" vi. Det är kul :).


Hej!


Hoppas ni har en härlig lördagskväll. Här är det soffan och tv:n som gäller.

Idag har jag minsann börjat ta fram lite påskpynt.
Jag tycker det är kul att pynta till påsk, det är ju inte lika mycket "ståhej" som inför jul, så påsk är en "lagom liten högtid" tycker jag.

Tidigare om åren har jag gjort en massa påskägg som jag sparar från år till år. Jag har köpt vanliga påskägg i affären i olika storlekar. Sedan har jag klätt dem i olika sorters papper, bland annat notpapper och vitt tårtpapper. Jag har även knutit olika band runt dem och limmat fast fina motiv. Vips så har man personliga och fina påskägg.

Jag tycker om att lägga dem i grupp. Som här på bilderna har jag samlat tre olika ägg i ett "fågelbo". Fågelboet är en krans som jag har klätt med grenar och sedan sprayat vit. Hela skapelsen har jag lagt på ett svart tårtfat.

Fler bilder på mitt påskpynt här hemma kommer inom kort.

Fortsatt trevlig helg!

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar