onsdag 13 maj 2015

Nu tar vi långhelg!

















Hej!


Nu har vi tagit långhelg. Fyra dagar ledigt känns helt ok;).
Vi ska bara njuta av att vara med varandra och så blir det nog någon utflykt, troligtvis till Astrid Lindgrens värld som öppnar i helgen. 
Ett kalas blir det också, min kära bror fyller år. 
Och så lite trädgårdsjobb.
Gode gud gör så att det fina vädret är med oss ;).

Nu har jag varit i målartagen igen. Denna gång var det det lilla sidobordet i köket som blev grått. Det är det lilla bordet som står vid altandörren jag menar, där den vita kandelabern och Mårbackan står. 
Jag målade bordet med resterna av kalklitiren som jag använde till väggen i tv-rummet uppe.
Kalklitiren går tydligen att spara i upp till 1 år om den förvaras i en burk med lock. Toppen! Det blev inte så mycket över, men till några småmöbler ska det nog räcka. 
Bordet målade jag faktiskt bara en gång. Jag tyckte det var fint när färgen inte täckte helt. 

Nu är det dags att steka hamburgare och kanske till och med ta ett glas vin, det är ju helg:)!

Ha det så bra!

/Clara




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar