lördag 20 juni 2015

Midsommar!


Bordet dukat!


Rosor, syréner och prästkragar i den silvriga urnan. Servetter från Karlssons. 


Sigrid och kaninen tjuvstartar!


Nu testar hon en annan plats. På en stol sitter hunden och på en sitter dockan. Det är favoritleken just nu...duka och äta med dockor och gosedjur.






Sill!


Gräslök i en gammal kopp.




Färgglada sillgafflar.


Matjessilltårta!


Moster Sanna gjorde fina flätor på Sigrid.




Jag in action!

Jordgubbstårta - ett måste på midsommarafton!


Dags att smaka!


Viktor och jag! Jag har en gul, somrig favoritkjol från Lindex (köptes för två år sedan).

Hej!


Hoppas ni hade en riktigt bra midsommar! Det hade vi:). En lugn och skön och mysig sådan blev det. Till lunchen kom min mamma och pappa, syster Sanna och Robert. På kvällen sedan var vi själva och åt god mat, gick en promenad och mös med godis vid tv:n. 

Idag visar jag er en massa bilder från gårdagen; dukning, blommor, mat, tårta och några bilder på oss.

Idag på midsommardagen gjorde vi en rolig utflykt till Astrid Lindgrens värld. Där mötte vi bland annat Pippi och Karlsson. Det kom en hel del regn, men vi hade mysigt ändå.

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar