lördag 18 juli 2015

En vecka på Öland!


Rosorna hade växt rejält här hemma under veckan vi varit borta. 

Rosen Astrid Lindgren.

En ljuvlig kväll!




Vi har hunnit med mycket roligt på semestern, bland annat åkt karusell...

...kört olika fordon på Lådbilslandet....

...Vilhelm sprang Victorialoppet...

...och det var riktigt svettigt:).

Det var mysigt att sova i husvagn!


Vi grattade min syster på födelsedagen....

...och vi spelade minigolf.

Hej!


I kväll är vi precis hemkomna från en veckas semester med husvagnen på Öland.
En riktigt härlig vecka!...som gick väldigt fort. Vi gjorde en massa roligt.
Men det var väldigt skönt att komma hem igen:).
"Det känns som vi bor i ett nytt hus" sa Vilhelm ikväll när han skulle lägga sig...och faktiskt är det så det känns när man kommer hem efter att ha varit bortrest ett tag.

Vi spenderade veckan på campingen i Borgholm. Vi som bor på landet i vanliga fall och alltid behöver ta bilen överallt tycker att det är riktigt lyxigt att kunna gå in till "stan" och exempelvis äta på restaurang.

Där på campingen hade vi vårt egna lilla Kängsebo kan man säga. Det var vår familj, min mamma och pappa, min bror med familj och min syster med sambo som bodde med våra husvagnar intill varandra. Det har blivit en tradition nu och det är så himla trevligt. 

Det var nästan som att vi fick lite abstinensbesvär i kväll när vi kom hem...barnen ville genast gå till kusinerna och mormor och morfar och se vad de gjorde (vi har ju setts varje dag nu i en veckas tid och de andra åkte hem igår, så nu hade vi ju inte setts på ett dygn=kris;))

Som sagt gjorde vi en hel del roligt på semestern, bland annat detta; badade i badhuset (när det regnade), badade i havet (när det var sol), besökte lådbilslandet, var på konsert och firade kronprinsessans födelsedag,Vilhelm sprang Victorialoppet, vi spelade minigolf och bowlade, firade min systers födelsedag, åt på restauranger och så åt vi förstås en massa god glass.

Vädret var lite si och så de första dagarna, men det tog sig bra mot slutet och vi kunde till och med bada i havet i går. 

Men nu ska det bli riktigt skönt att sova i sin egen säng vill jag lova.
Dessutom är jag lite småkrasslig och då är det alltid skönast att försöka piggna till hemma. 

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar