söndag 5 juli 2015

Pioner och rosor från trädgården



I tv-rummet på övervåningen.


Nyplockade blommor från trädgården.


Den grå väggen är målad med kalklitir.


Rosorna Astrid Lindgren och Jacques Cartier från vår trädgård. 




Den första pionen från vår trädgård. Gissa om jag är lycklig:).


Den ljusgrå tv-bänken som jag har målat med "Vintage paint" från Jeanne d´Árc Living. 


Ett gammalt fönster och en bollslinga från Rusta.


Dörren ut till hallen.



Hej!


Så ljuvligt det är att kunna plocka in en bukett med blommor från trädgården. Och som jag har väntat på att mina pioner skulle blomma...har väntat i två år nu. Men i år var det dags...och det är massor med blommor på den.

Tyckte att de rosa och lila blommorna jag plockade in passade så bra framför den grå väggen i tv-rummet uppe. Grått passar verkligen till det mesta, men särskilt fint till rosa tycker jag.

Vilken sommar vi har. Så jättevarmt att man måste vara vid sjön. Men eftersom att vi har en liten kille här hemma som äter penicillin så har det inte blivit något bad för oss än. Vi får vänta några dagar till. Så idag känner vi att vi nästan inte har stått ut här hemma i värmen.
Men man ska ju inte klaga nu när sommaren har kommit, så det låter vi bli:).
En riktigt härlig kväll att sitta ute i blir det ju garanterat!

Igår kväll var Viktor och jag på teater i Kalmar tillsammans med min bror och hans sambo. 
Först åt vi på restaurang och sedan var vi på en rolig teater i Krusenstiernska gården. En mysig kväll helt enkelt. Dessutom var det min 30-års present, en riktigt bra sådan:). Och det var skönt att komma iväg lite själva utan barnen, det blir inte så ofta annars.

Nu väntar en jobbarvecka till, sedan har vi semester.

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar