fredag 7 augusti 2015

Fikakalas i trädgården










Hej!


I går eftermiddag hade vi ett litet fikakalas här hemma i trädgården. Vi hade bjudit hit några vänner på fika, bus och lek. Både vi vuxna och barnen hade riktigt trevligt och roligt.
Vi bjöd på bullar, rabarberpaj, glass och vattenmelon att svalka oss med.

Vi hade flyttat ut vår soffa vi brukar ha på altanen i skuggan under björken. Där bredvid ställde vi även barnens lilla möbel och den vita gammaldags trädgårdsmöbeln.

I den grå soffan har vi alltid sköna dynor och kuddar, så där är det riktigt bekvämt att sitta/ligga.
Soffan fyndade vi på Ikea förra året, till ett väldigt rabatterat pris. Den är inte alls något särskilt, och till och med lite tråkig att titta på utan dynor. Men med de grå sittdynorna i och en massa sköna kuddar som jag har sytt av olika fina tyger så blir soffan verkligen kanon. På Ikea kunde man förstås även köpa "ryggkuddar" men vi valde att sy egna istället vilket gör att den blir extra trevlig tycker jag...och inte precis så som någon annan har. 

För att göra borden lite extra inbjudande till kalaset la jag på en spetsgardin och ställde rosor från trädgården i glasburkar på. Enkelt och fint!

I dag mina vänner har jag fyndat på loppis....3 skåp(!!!), en lampa och en ram!! Till ett riktigt bra pris dessutom. Det gillas. 
Det är på övervåningen vi behöver lite mer skåp till diverse prylar.
Bilder kommer så småningom...både på skåpen och vad det är för något som är på gång här hemma som jag behöver mer skåp till:). 
Nu hoppas vi bara på att vi ska lyckas få upp skåpen på övervåningen. Trappan är nämligen ganska svängd, så det är en prövning varje gång en ny möbel ska upp där.

/Clara




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar