söndag 17 januari 2016

I köket just nu


Inga spår av julen i vårt kök nu.


En ny liten hörna med två småbord, en korgstol och en "skrivbordslampa" från Ikea. 




På köksbänken.


En ny lampa över köksbordet.


Lampan är från "Reforma Stockholm" och har hängt uppe i tv-rummet ett tag. Nu var jag sugen på en ny lampa här i köket och då tänkte jag att den här kunde passa. 










Hej!


Hoppas ni mår bra!
Här hemma kämpar vi på för att komma in i vardagsrutinerna igen. Jag och barnen har varit såå trötta den här veckan som gått. 

Julen har städats ut. Jag har tagit lite i taget...så sent som i dag åkte faktiskt de sista stjärnorna ner. Det blir ju så tomt och kalt utan alla stjärnor och granen som lyser upp så fint.

Alltid när jag rensar bort julen blir jag sugen på att göra om lite här och var. Bland annat här i köket som ni ser. Taklampan är utbytt, lite ommöblering av småmöbler är fixad och så lite ändringar på köksbänkarna. 

Nu funderar jag på att införskaffa mattor att ha under våra soffgrupper och så kanske några nya gardiner:).

Annars har fokus verkligen inte legat på hemmet senaste tiden.
Och det är även därför jag inte skrivit här så ofta. Orken och lusten har inte funnits.
All fokus har legat på min älskade mamma som inte är frisk. Det har varit och är tuffa tider. Men en ljusning börjar komma och hon bara måste bli frisk. Det ska hon bli. 

/Clara


3 kommentarer:

  1. Hej min vän!
    Jag hoppas din mamma blir frist snart <3

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, lite vårkänsla. Vi tänker att allt ordnar sig efter hand. Och vår kommer alltid efter vinter !!/m

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på er ofta! Krama henne från mig!
    Varmaste kramen till dig! ��

    SvaraRadera